piątek, 30 stycznia 2015

szydełkowe obrazki. waaat?!

Ano tak. Na szydełku można zrobić nie tylko czapkę, sweter czy serwetkę, ale też obrazek, który po włożeniu w ramkę może posłużyć za ozdobę pokoju - wiem, czysta magia ;) Zasada sama w sobie jest prosta. Rysunek wykonuje się na zasadzie kolorowych kratek. Jednak samemu ciężko byłoby coś takiego stworzyć i tutaj dużą pomocą będzie darmowy program online - Pattern Wizard


http://stitchboard.com/pages/pattern/freePatternWizard.php



Wystarczy:
- wrzucić zdjęcie z dysku,
- wybrać, czy potrzebujemy danego schematu do szydełkowania, robienia na drutach, haftu krzyżykowego itp.,
- wpisać ilość kolorów włóczek, z których chcemy obrazek zrobić,
- ile oczek ma mieć jeden rządek
i ewentualnie uzupełnić kilka innych bardziej finezyjnych opcji i voilà! Schemat gotowy. I tak na przykład z takiego kotka 


www.shockblast.net

powstanie taki prosty schemat (wybrałam obrazek w czerni i bieli):




Jest to mój pierwszy obrazek, więc nie chciałam porywać się z motyką na słońce, ale następny na pewno będzie bardziej kolorowy. 
Jeszcze dwie dość istotne uwagi do programu: 

- warto się zarejestrować (tym bardziej, że jest to naprawdę darmowe), bo daje nam to kilka pomocnych opcji

- dostępna jest tylko wersja anglojęzyczna, ale myślę, że dla tych, którzy z tym językiem nie tworzą zgranego duetu, 5-10 minut ze słownikiem spokojnie wystarczy, żeby przetłumaczyć potrzebne pojęcia ;)
A tak już mniej technicznie - każdy rządek obrazka daje niewyobrażalnie dużo satysfakcji :) Kiedy widać, że coraz bardziej przypomina to, czym ma być finalnie, kiedy widać coraz więcej szczegółów, a ma się świadomość, że zrobiło się to samemu - często nie bez problemów, ale ostatecznie to właśnie na błędach mamy się uczyć :) Czasami zdarza się, że w trakcie pracy obrazek przypomina coś zupełnie niepodobnego do zamierzonego efektu. Na przykład moja dotychczasowa praca przypomina...






...na pewno nie kotka :P jak dla mnie to gremlin, ale w sumie może macie inne pomysły? W końcu szydełkowanie nie musi być do końca na poważnie, prawda? ;)

7 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł. Jak zmieniasz kolory? Widzę, że robisz 2 nitkami jednocześnie
    ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba :)
      Ciężko jest mi to wytłumaczyć, łatwiej byłoby pokazać, więc podsyłam link do filmiku, z którego ja się tego nauczyłam :)

      https://www.youtube.com/watch?v=CWp0cnLtSxY&feature=youtu.be

      Mam nadzieję, że znasz angielski... Jeśli nie, daj znać - będzie to dla mnie motywacja, żeby nagrać w przyszłości podobny filmik ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. W wersji polskojęzycznej doskonale sprawdza się program HaftiX (ta sama zasada 1 kratka = 1 ścieg). Niewielkie projekty można spokojnie na darmowej wersji opracować.
    Zabawa super, też uwielbiam, chociaż ja wolę robić szydełkiem tunezyjskim.
    Pozdrawiam i wpadnę jeszcze obejrzeć efekt końcowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podpowiedź, na pewno wypróbuję ten program :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. W odpowiedzi napytanie, co nam przypomina Twoje dzieło na obecnym etapie roboty: http://ocobiega.org/wp-content/uploads/2012/07/Derp-logo.png

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo fajnie, nie wiedziałam, że na szydełku, można robić takie cuda, bo zawsze kojarzyły mi się tylko szaliki i kominy :)
    Czekam na całe obrazki :D

    OdpowiedzUsuń